tisdag 24 mars 2009

H som i Hundägare-som-inte-vill-ta-ansvar-hat!!

Hej, Kapten Blå här!
Idag är jag på krigstigen och jag har grävt upp min stridsyxa och måste nu ta mitt ansvar som bloggare!
Jag ska nu ta upp ett allvarlig ämne som väckts av en händelse av yours truly som hände igår. Jag minns följande:

Igår när jag gick till min kompis på en av min stads många cykel/gång-gator så hände det otänkbara! Jag gick på vänster sida om trottoaren(fast vissa tror att höger gäller!) och höll mig längs ner mot diket, som Televinken lärt mig på kassett under min barndom. (Tro inte att jag är gammal bara för att jag lyssnade på kassett när jag var liten!)
Helt plötsligt när jag går på min sida känner jag något moisigt under min vänstra Addidas sko. Min första tanke ,och min önskan, var att detta var en halvförmultad mini-lövhög, men så var det icke i detta fallet! Min värsta farhåga hade blivit sann! När jag vänder mig om efter jag trampat i vad jag trodde var en halvförmultad mini-lövhög, var in fact en hundbajs hög.
Halva hundpajs klutten var kvar i sin orignal konsistens och halva sidan kunde man tydligt se ett avtryck av en storlek 44 Addidas sko!

Nu vädjar jag mig till er hundägare (som nu btw lagt sig överst på min lista av otrevliga saker) att plocka upp eran hunds skit!! Hur skulle ni tycka om jag bajsade i eran trädgård?!
Det är så livet är verkar det som, att det är någon som dumpar skit och så är det en av oss oskyldig hundallergiska medborgare som för trampa i det!
NU ÄR DET DAGS ATT TA ERT ANSVAR!!!!

Er kapten i skutan//Kapten Blå

P.S! Om ni undrar om min personliga "mindre-tycka-om-lista"(Jag tycker att hat är sådant starkt ord) så är den följande, iallafall topp tre:
1. Hundägare som inte plockar upp hundskiten
2. Folkpartiet(trots de är rätt så underhållande)
3. Al Gore
D.S!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar